אחרי שניסיתי (ואהבתי) את הקליסון הקלאסי של פרובנס, הגיע הזמן לשחק עם זה קצת. ניסיתי לשלב את צירוף הטעמים האהוב עלי, לימון ופיסטוק, וקיבלתי קליסון פיסטוק לימון כלבבי.

את הפוסט הזה התחלתי לכתוב שישי שעבר ואמרתי לעצמי שאני אסיים אותו במהלך הטיסה שלי לארה”ב באותו ערב. זה לא קרה. וזה לא קרה גם במשך שאר השבוע. ככה זה, נוסעים ומשאירים את כל המטלות, העבודות והבעיות מאחורה.

עכשיו, כשאני בתור לאחד המתקנים של דיסני, סוף סוף יש לי זמן לסיים אותו. למה? כי זו המתנה של יותר משעתיים! עליתי כבר על כל המתקנים שרציתי, ולא חיכיתי יותר מ-10 דקות לרובם. אבל בסוף התקפלתי והחלטתי לעלות על המתקן הכי פופולרי בדיסני, “אווטאר”! איך השתכנעתי? קראתי שיש כאלה שחיכו למתקן יותר מ-5 שעות, ואז חשבתי לעצמי, מה זה כבר שעתיים? הכל יחסי בעצם.

טוב, אני חוזר להמתין בתור כמו ילד טוב ולנסות לזכור איזה יום היום.. חבל שאין לי איזה קליסון פיסטוק לימון לנשנש על הדרך 😉

עדכון: אחרי המתנה של שעתיים וחצי עליתי על המתקן ו…. זה היה שווה כל דקה! בנוסף, יצא לי לפגוש משפחה אמריקאית חמודה מאוהיו על הדרך שהתעניינה בהתלהבות שלי מסנאים ובעובדה שאנחנו שמים אותם בגן חיות (אצלם הם נחשבים לעכברושים). בנוסף, הם המליצו לי לנסות חטיף בשם הו-הו בנמל התעופה. אם אני זוכר את ההוראות נכון, קודם מקלפים את ציפוי השוקולד (ממש כמו קרמבו), מפרידים את שתי שכבות העוגה, מלקקים את כל הקרם באמצע ורק אז אוכלים את העוגה. טוב, ננסה!

* המתכון מספיק לכ-40 קליסון פיסטוק לימון.

פיסטוקים ולימון
לימון ומלון מסוכרים
קריצת קליסונים
קליסון פיסטוק לימון
קליסון פיסטוק לימון

רכיבים


בצק
50 גר’ אבקת שקדים
150 גר’ פיסטוקים קלופים
160 גר’ אבקת סוכר
140 גר’ מלון מסוכר
60 גר’ לימון מסוכר
1 זסט לימון
2 כפות מיץ לימון
1/2 כפית דבש

זיגוג
80 גר’ אבקת סוכר
15 גר’ חלבון

1 טיפת צבע מאכל צהוב (ג’ל)

ציוד
חותכן בצורת עלה/עין (כ-5 ס”מ אורך)


בצק

מחממים תנור ל-150º. מרפדים מגש אפייה בנייר אפייה ומפזרים עליו את אבקת השקדים. מכניסים לתנור ומייבשים את השקדים למשך 10 דקות תוך כדי ערבוב לסירוגין. מוציאים מהתנור ומעלים את הטמפרטורה ל-160º. מרפדים מגש אפייה נוסף ומפזרים עליו את הפיסטוקים. מכניסים לתנור וקולים כ-7 דקות, עד שהם משחימים קצת. מצננים בטמפרטורת החדר לפני השימוש.

בינתיים קוצצים את המלון המסוכר ואת הלימון המסוכר לחתיכות קטנות ככל האפשר. מעבירים לתוך מעבד מזון. מוסיפים מיץ לימון ודבש וטוחנים בפולסים עד שהתערובת מתחילה להתגבש. מעבירים לקערה ומנקים את המעבד.

שמים את הפיסטוקים ואבקת הסוכר במעבד מזון וטחנים לאבקה. מחזירים את הפירות המסכורים למעבד ומוסיפים אבקת שקדים וזסט מלימון אחד. טוחנים שוב עד לקבלת בצק אחיד.

מאחדים את הבצק ומניחים על גבי נייר אפייה. מניחים נייר אפייה נוסף מעל הבצק ומרדדים בעזרת מערוך עד לעובי של כ-8 מ”מ. שומרים בטמפרטורת החדר למשך לילה.

יום למחרת, מסירים את נייר האפייה העליון. בעזרת חותכן, קורצים מעוינים מהבצק קרוב אחד לשני. לאחר הקריצה דוחפים את הבצק החוצה מהחותכן בעדינות. משטחים ומסדרים את הצורה מעט עם ידיים נקיות ומניחים על נייר אפייה. מומלץ לנקות את החותכן כל 3-4 קריצות.

זיגוג

טורפים את החלבון עד לקצף לבן. מוסיפים טיפה אחת של צבע מאכל צהוב אם רוצים. מוסיפים את אבקת הסוכר בהדרגה תוך כדי טריפה עד לקבלת זיגוג צהוב במרקם שמזכיר קרם סמיך.

הרכבה

בעזרת פלטה קטנה, מורחים שכבה דקה מהזיגוג על גבי כל מעוין. מרפדים מגש אפייה בנייר אפייה ומניחים עליו את המעוינים המזוגגים.

במהלך העבודה, במקרה והזיגוג מתחיל להתייבש, מוסיפים כפית חלבון ומערבבים. אם הזיגוג הופך לנוזלי מדי, מתקנים על ידי הוספת אבקת סוכר.

מחממים תנור ל-130º ומכניסים את המגש עם הקליסונים לייבוש של כ-5 דקות. מוציאים ומצננים בטמפרטורת החדר. קליסטו פיסטוק לימון שומרים בכלי אטום מאוויר עד לשבוע.

קליסון פיסטוק לימון
Print Friendly, PDF & Email
Advertisements