בשבועיים האחרונים צללתי עמוק אל תוך ים של שמרים ומאז קשה לשחות חזרה לנשום אוויר. ניסיתי להכין עוגת שושנים מבצק בריוש רגיל עם ממרח פיסטוק ביתי וזה כמעט הסתיים באסון. הממרח היה רך מדי לגלגול הבצק. הפעם אורן הגיע ועשה לי סדר במליות. הכנו יחד עוגת שושנים יפהפייה מבצק בריוש כרוך עם מלית קקאו שהתנהגה למופת.

בנוסף לשושנים הכנו גם עוגת פרח נוטלה לבקשתה של אחותי. ממש אביב של שמרים באמצע החורף. ארזתי את העוגות ונסעתי למשפחה. שתי עוגות מרשימות נעלמו תוך דקות ספורות לאחר ארוחת הערב. האחיינים החמודים שלי תמיד נותנים לי פידבק על העוגות. כולם דאגו לספר לי כמה אהבו את עוגת הנוטלה. רק יסמין בת ה-6 פנתה אלי וסיפרה לי שהעדיפה את זו עם הקקאו. מסכים איתך ילדונת.

בצק שמרים כרוך
גלגול הבצק
יצירת עוגת שושנים
עוגת שושנים קקאו לפני אפייה
עוגת שושנים קקאו

רכיבים


בצק
1/3 בצק בריוש כרוך (כ-380 גר’)

מלית קקאו
140 גר’ סוכר
35 גר’ אבקת קקאו
1/8 כפית מלח
1 חלבון מביצה בינונית
(30 גר’)

סירופ
120 גר’ מים (½ כוס)
120 גר’ סוכר (½ כוס)

ציוד
מערוך
מברשת
פלטה מדורגת גדולה
תבנית עגולה בקוטר 19-20 ס”מ


בצק

מכינים בצק בריוש כרוך לפי הפוסט הזה. מחלקים את הבצק לשלושה ומשתמשים בשליש אחד ליצירת עוגת שושנים קקאו. (המלית במתכון מספיקה לעוגה אחת בדיוק).

מקמחים קלות את משטח העבודה. בעזרת מערוך, מרדדים את הבצק לריבוע בעובי 3-4 מ”מ.

חשוב (!) אם הבצק מתחיל להתכווץ במהלך הרידוד, נותנים לבצק מנוחה במקרר כ-10-15 דקות לרידוד קל יותר.

מכסים בנייר אפייה ושומרים את הבצק המרודד במקרר כ-20-30 דקות. בינתיים מכינים את המלית.

מלית קקאו

שמים סוכר, אבקת קקאו, מלח וחלבון בתוך קערה ומערבבים עד שאחיד. המרקם אמור להיות די סמיך על מנת שלא יברח מהבצק בעת האפייה.

הרכבה

מוציאים את הבצק המרודד מהמקרר. בעזרת פלטה גדולה, מורחים שכבה דקה של מלית הקקאו על פני הבצק. משאירים פס של כ-4 ס”מ ללא מלית באחת הקצוות הארוכות. בעזרת מברשת, מורחים מים (או ביצה מעורבבת עם כף חלב) לאורך הפס.

מגלגלים את הבצק לאורכו ומהדקים מדי פעם. בעזרת סכין גדולה וחדה, חותכים את הקצוות ונפטרים מהם. חותכים את הבצק לפרוסות באורך 4 ס”מ. מניחים פרוסה אחת במרכז התבנית עם הצד החתוך כלפי מעלה ואז מסדרים את שאר הפרוסות במעגל סביבה. שומרים על מרווח קטן בין הפרוסות.

מכסים את התבנית עם מגבת מטבח נקייה (או ניילון נצמד). מחממים תנור ל-30°. מכבים ומכניסים את המגש לתנור לשעתיים לפחות לתפיחה שנייה. בינתיים מכינים את הסירופ.

סירופ

שמים מים וסוכר בתוך קלחת. מביאים לרתיחה על אש גבוהה ומערבבים עם מרית להמסת הסוכר. ברגע שהסירופ מתחיל לרתוח, מפסיקים לערבב וממשיכים לחמם על אש נמוכה ל-10 דקות נוספות. מסירים מהאש ושומרים בצד.

אפייה

מוציאים את המגש מהתנור. מחממים תנור ל-170°. מסירים את מגבת המטבח ומכניסים את המגש חזרה לתנור. אופים כ-40 דקות עד להשחמה יפה של העוגה.

מצננים את העוגה בטמפרטורת החדר. עוגת שושנים במיטבה ביום הראשון לאפייה אך ניתן לשמור ליום-יומיים נוספים בכלי אטום מאוויר בטמפרטורת החדר.

עוגת שושנים קקאו
Print Friendly, PDF & Email
Advertisements