השבוע חגגנו יום הולדת 68 לאבא היקר… עוד מעט 70! (טפו טפו טפו, בלי עין הרע). כדי לציין זאת הכנתי לו עוגת יום הולדת קטנה ועוגיות עם רויאל אייסינג שירחיקו ממנו כל נאחס השנה. עוגיות נגד עין הרע המשורשת כל כך במשפחתי. אני לא בהכרח מאמין בעין הרע או בנאחס, אבל אפשר להגיד שזה סוג של OCD אצלי. אני מקיש על עץ להרחיק מזל רע, לא עובר תחת סולמות, לא משאיר מספריים פתוחות או גוזר ציפורניים בלילה, לא פוסע מעל האחיינים שלי (שלא אפריע לצמיחה בגובה שלהם חס וחלילה) וכך הלאה.

נו טוב, אני לא כזה נורא כמו שזה נשמע, למשל… אין לי בעיה עם חתולים שחורים. אבל כל עניין הנאחס די טבוע ב-DNA שלי. וכן, לפעמים קורה שעובר עלי יום מנחוס במיוחד וזה יסתיים רק כשאלך לישון בלילה. אולי זו סתם יד המקרה, מי יודע. לצערי, עוגיות נגד עין הרע לא הרחיקו את עין הרע. אחרי שחזרתי הביתה ממסיבת יום ההולדת, מיכל הבלנדר החדש עף לי מהידיים והתרסק על הרצפה. במצב הזה אימי היתה אומרת, נשבר הנאחס.

מה שבטוח, אם עוגיות נגד עין הרע לא יביאו מזל טוב אז לפחות הן יספקו את התיאבון. כבר כמה זמן שמתחשק לי להכין עוגיות מקושטות ולא היה לי את הזמן לחפש זיגוג (רויאל אייסינג) מתאים למלאכה. למזלי, המתכון הראשון שניסיתי הניב תוצאה כל כך טובה ומדויקת, שלא היה לי צורך לחפש בעוד מקום. המתכון שייך לבלוג sally’s baking addiction ואותו אני שומר לעד.

נכון, הטכניקה והביצוע שלי עדיין לא מושלמים, אבל זו רק ההתחלה. מה שלא יהיה, זה כיף נורא. ממש כמו לצייר ציור, רק שהצבע הוא סוכר והקנבס הוא עוגייה. לציור מדויק יותר יש צורך בעוגיות ישרות ושטוחות, ושלי לא יוצאות הכי שטוחות בעולם. אך הן פריכות וטעימות כל כך שלא התחשק לי להכין אחרות. בפעם הבאה אצטרך לעבוד גם על זה.


דגשים והערות


  • מתכון לרואיל אייסינג טבעוני (יותר שווה לדעתי) ניתן למצוא בלינק הבא.
    • יש צורך להחליף צנטרים במהלך העבודה, לכן מומלץ להיעזר בפייה מתברגת שתאפשר החלפת צנטרים בקלות במקום להחליף שקי זילוף כל פעם.
    • לוקח לזיגוג כשעתיים להתייבש בטמפרטורת החדר. לדעתי זה יכול לפגוע בטריות של העוגייה, לכן מומלץ להתחיל לקשט מיד לאחר שהעוגיות הצטננו מחוץ לתנור. יכול להיות שאפשר לתת לזה להתייבש כשזה בתוך תבנית מכוסה כדי לשמור על הטריות של העוגייה, אך לא יצא לי לנסות. אעדכן בניסיון הבא שלי.
    • רויאל אייסינג שלא בשימוש מומלץ לשמור בקערה מכוסה בניילון נצמד. ניתן להקפיא עד לחודשיים ולהפשיר לילה לפני במקרר. לפני שמשתמשים, מביאים את הרויאל אייסינג לטמפרטורת החדר.
    • הטיפ של מיכל: כדי להחזיר לעוגיות את הטריות בלי לפגוע בציפוי, אפשר להכניס לתנור 50°. 30-50 דקות.
    עוגיות פריכות
    עוגיות לפני ואחרי אפייה
    זילוף רויאל אייסינג
    זילוף רויאל אייסינג
    זילוף רויאל אייסינג
    רויאל אייסינג
    עוגיות נגד עין הרע

    רכיבים


    בצק פריך
    175 גר’ קמח
    20 גר’ אבקת שקדים
    80 גר’ אבקת סוכר
    ½ כפית מלח
    100 גר’ חמאה קרה 
    (חתוכה לקוביות)
    40 גר’ חלמון
    5 גר’ מים
    1 כפית מחית וניל

    רויאל אייסינג
    480 גר’ אבקת סוכר (4 כוסות)
    3 כפות אבקת מרנג/אלבומין
    8-10 כפות מים פושרים
    צבעי מאכל על בסיס ג’ל (שחור, כחול ותכלת)

    ציוד
    חותכן עגול בקוטר 7 ס”מ
    שקי זילוף
    צנטר עגול בקוטר 2, 3 ו-5 מ”מ
    מערוך
    קיסמים


    המתכון מספיק ל-16 עוגיות מבורכות


    בצק פריך

    שמים קמח, אבקת שקדים, אבקת סוכר, מלח וחמאה בקערת המיקסר. שומרים במקרר כ-10 דקות. מוציאים ומערבבים במיקסר עם וו הגיטרה במהירות נמוכה-בינונית עד לקבלת מרקם של חול. רוצים שגושי החמאה יהיו קטנים ככל האפשר בלי להמיס אותם.

    מערבבים חלמון, מים ומחית וניל יחד ומוסיפים בבת אחת לקערת המיקסר. ממשיכים לערבב באותה מהירות עד שהבצק מתחיל להתחבר אבל עדיין לא אחיד לגמרי. מוציאים, מאחדים את הבצק לגוש ומניחים על גבי נייר אפייה. משטחים את הבצק מעט ומניחים נייר אפייה נוסף מעל.

    מרדדים את הבצק עם מערוך בין שני ניירות האפייה עד לעובי של 3-4 מ”מ. מסובבים והופכים את הבצק כל הזמן. מניחים את הבצק יחד עם ניירות האפייה על מגש ומעבירים לקירור של שעה לפחות.

    כשהבצק נוקשה וקר מספיק מסירים את ניירות האפייה ומניחים את הבצק חזרה על אחד הניירות. בחדר קריר, קורצים עיגולים בקוטר 7 ס”מ מהבצק. שומרים במקפיא ומחממים תנור ל-150°.

    חשוב! אם בכל שלב כלשהו הבצק מתחיל להתרכך, מחזירים ישר למקרר עד שהוא מתמצק חזרה.

    ברגע שמגיעים לטמפרטורה הרצויה, מכניסים לתנור ואופים כ-12-14 דקות עד שהעוגיות מזהיבות בקצה. מוציאים את העוגיות מהתנור ומצננים מעט בטמפרטורת החדר. מכינים רויאל אייסינג בינתיים.

    רויאל אייסינג

    מנפים אבקת סוכר ואבקת מרנג לתוך קערת המיקסר ומוסיפים 8 כפות מים. מקציפים הכל יחד על מהירות גבוהה למשך 5 דקות. אמורים לקבל רויאל אייסינג עם מרקם של סרטים. כלומר, כאשר מרימים את הזיגוג הוא אמור ליפול במהרה חזרה לקערה וליצור מעין סרטים שנבלעים לתוך הזיגוג תוך 5-10 שניות.

    אם הזיגוג שמתקבל סמיך מדי, מוסיפים עוד כף מים ומערבבים. חוזרים על כך עד שמגיעים למרקם הרצוי. אם הזיגוג נוזלי מדי, מוסיפים עוד אבקת סוכר מנופה. רויאל אייסינג שלא נמצא בשימוש שומרים בקערה מכוסה בניילון נצמד.

    הרכבה

    מעבירים קצת רויאל אייסינג לתוך קערה קטנה ומוסיפים כמה טיפות צבע מאכל שחור. מערבבים היטב. מעבירים לתוך שק זילוף עם הצנטר הכי קטן (2 מ”מ). מזלפים עיגול שחור קטן במרכז כל עוגייה וממלאים אותו.

    מעבירים קצת יותר רויאל אייסינג לתוך קערה קטנה ומוסיפים כמה טיפות צבע מאכל תכלת. מערבבים היטב. מעבירים לתוך שק זילוף עם צנטר גדול יותר (3 מ”מ). מזלפים עיגול תכלת מסביב לעיגול השחור על כל עוגייה וממלאים אותו.

    מעבירים רויאל אייסינג לבן לתוך שק זילוף עם צנטר זהה (3 מ”מ). מזלפים עיגול לבן צמוד מסביב לעיגול התכלת על כל עוגייה ואז עיגול נוסף צמוד מסביב.

    מעבירים רויאל אייסינג לתוך קערה ומוסיפים כמה טיפות צבע מאכל כחול. מערבבים היטב. מעבירים לתוך שק זילוף עם הצנטר הכי קטן (2 מ”מ). מזלפים עיגול כחול מסביב לעיגול הלבן, ממש קרוב לקצה של כל עוגייה. מחליפים את הצנטר לגדול יותר (5 מ”מ) וממלאים רויאל אייסינג כחול מסביב ללבן. מנערים קלות את העוגייה כדי לפזר את הזיגוג. משתמשים בקיסם כדי להזיז את הזיגוג לאזורים הריקים לפני שזה מתייבש.

    נותנים לזיגוג להתייבש לגמרי כשעתיים בטמפרטורת החדר. יכול להיות שאפשר לתת לזה להתייבש כשזה בתוך קערה או תבנית מכוסה כדי לשמור על הטריות של העוגייה, אך לא יצא לי לנסות. אעדכן בניסיון הבא שלי. העוגיות נשמרות כיומיים-שלושה בכלי אטום מאוויר בטמפרטורת החדר. את שאריות הזיגוג ניתן להקפיא עד לחודשיים.

    עוגיות נגד עין הרע
    Print Friendly, PDF & Email
    Advertisements