לאחרונה גיליתי שיש לי חסך גדול בעולם הבראוניז. לא רק שמעולם לא אפיתי בראוניז, גם לא ממש יצא לי לטעום מהמגוון הרחב שיש לבראוניז להציע. בטיול האחרון לחו”ל נתקלתי בספר “Brownies, blondies and other traybakes” שכולו מוקדש למשפחת הבראוניז.

הדבר הראשון שהיה נחמד לגלות זו הפשטות שבעניין. המתכונים לבראוניז הם בדרך כלל קצרים, קלים ולא מתיימרים יותר מדי. בנוסף, לאחר שהתחלתי לאפות הבנתי שהם באים בכל מיני סוגים; אם עבים או דקים, שחומים או בהירים, קרנצ’ים או רכים ונימוחים כמו ענן. (זה לא משהו רע, שגית!)

ניסיתי לאפות כמה מתכונים והחלטתי שאני חייב להעלות אחד מהם לכאן. התחלתי עם בראוניז פיסטוקים (איך לא?), פניתי לבלונדיז חמוציות ושוקולד לבן, עשיתי עצירה בבראוניז אגוזי לוז (ששימשה כבסיס לעוגת המוס הזו), המשכתי לבלונדיז קינמון ופקאן, עשיתי אחורה פנה לבראוניז קפה והל, עד שלבסוף הגעתי ליעד, חצי בלונדי – חצי בראוני.

אבל זה לא היה מספיק. רציתי לשלב עוד טעם שילך עם השוקולד, וישר קפצה לי בננה בראש. איך אני אוהב את השילוב של בננה ושוקולד. כמה הייתי אוכל ארטיק שוקו-בננה בילדות. אז שילבתי את הבננה בחלק של הבלונדיז. זו רק בננה אחת אז היא לא משתלטת על הטעם. והמרקם? רך ונימוח כמו ענן. (מצטער שגית)

הכנת בלילת בראוניז

הכנת בראוניז שוקו-בננה

הכנת בראוניז שוקו-בננה

בראוניז שוקו-בננה לפני אפייה

בראוניז שוקו-בננה

בראוניז שוקו-בננה


רכיבים
100 גר’ שוקולד מריר
50 גר’ שוקולד לבן
300 גר’ גבינת שמנת (כמו פילדלפיה 35%)
200 גר’ סוכר
3 ביצים
L
1 כפית מחית וניל
100 גר’ קמח
1 בננה
80 גר’ שברי אגוזי מלך

ציוד
תבנית מרובעת בגודל 23×23 ס”מ


מרפדים את התבנית בנייר אפייה ומחממים תנור ל-180°.

שמים את השוקולד המריר בקערה אחת ואת השוקולד הלבן בקערה שניה. ממיסים את השוקולד המריר ואז את הלבן על בן-מארי, תוך כדי ערבוב עד למרקם חלק ואחיד. מניחים בצד ונותנים להם להצטנן.

שמים גבינת שמנת וסוכר בקערת המיקסר ומעבדים עם הוו גיטרה עד למרקם חלק. מוסיפים את הביצים בהדרגה, תוך כדי ערבוב, עד להטמעה. מדי פעם מגרדים את תחתית הקערה על מנת לוודא שהתערובת אחידה. מוסיפים את מחית הוניל ומערבבים.

מוסיפים את הקמח בהדרגה, תוך כדי ערבוב איטי, עד לקבלת תערובת אחידה. מעבירים חצי מהתערובת לקערה אחרת (מומלץ ע”י שקילה). מקלפים ומועכים את הבננה בעזרת מזלג. מוסיפים אותה לאחת הקערות ומערבבים היטב. מוסיפים את השוקולד הלבן המומס לתערובת עם הבננה ומערבבים עד שאחיד. מוסיפים את השוקולד המריר המומס לתערובת השניה ומערבבים גם. תערובת השוקולד הלבן תהיה נוזלית יותר מזו של השוקולד המריר וזה בסדר.

בעזרת כף, מוזגים לתוך תבנית האפייה את תערובת השוקולד המריר בתלוליות במרחק שווה אחד מהשני כך שנוצרים מרווחים בין התלוליות. מוזגים את תערובת השוקולד הלבן במרווחים כדי למלא אותם. מפזרים את האגוזים מעל הבלילה. בעזרת שיפוד או קיסם מערבלים את הבלילה ליצירת דוגמת שיש.

מכניסים לתנור ואופים כ-25-30 דקות עד שקיסם שננעץ במרכז העוגה יוצא עם פירורים לחים. מצננים בטמפרטורת החדר לפני שמחלצים מהתבנית.

בעזרת סכין משוננת, חותכים ל-16 חתיכות שוות (כן, אני משתמש בסרגל בשביל זה ואפילו נפטר מהקצוות הלא ישרים, אבל זה רק אני). שומרים בכלי אטום מאויר עד ל-5 ימים.

בראוניז שוקו-בננה

Print Friendly, PDF & Email
Advertisements