מאז הפוסט של הבראוניז שוקו-בננה אני לא מפסיק לחשוב על המרשמלו הצהובים האלה בטעם ובצורת בננה, מצופים בשכבה דקה של שוקולד. איך אהבתי את השטויות האלה כשהייתי ילד ואיך הייתי מצליח לחסל קופסה שלמה בלי בעיה. אבל עד כמה שהייתי מכור אליהם, תמיד רציתי שהביס יכיל יותר מרשמלו משוקולד.

אז הצלחתי להגשים לעצמי פנטזיה קטנה והכנתי את הממתק האהוב עלי עם המון מרשמלו ומעט שוקולד, כמו שתמיד התחשק לי. ניסיתי את המתכון פעמיים, הוא די פשוט וממש טעים, רק שבפעם השניה הוספתי גם קינמון לעניין וזה לקח את זה לשלב הבא.

אם אין כוח להתעסק עם המסה וטבילה בשוקולד (ולבלגן את המטבח כמובן), אפשר גם בלי שוקולד בכלל. פשוט מכינים את המרשמלו, חותכים לקוביות, זורקים אחד אחד לקערה המכילה חצי קורנפלור – חצי אבקת סוכר וכך בעצם מצפים אותם.

הכנת מרשמלו בננה

מזיגת מרשמלו בננה

חיתוך מרשמלו בננה

טבילת מרשמלו בננה בשוקולד

טבילת מרשמלו בננה בשוקולד

מרשמלו בננה ושוקולד


מסת ג’לטין
20 גר’ ג’לטין באבקה
100 
גר’ מים

מרשמלו בננה
70 גר’ דבש
250 גר’ סוכר

160 גר’ בננה (ללא הקליפה)
120 גר’ מסת ג’לטין
110 גר’ דבש
2 גר’ קינמון (קצת פחות מכפית)

ציפוי
400 גר’ שוקולד מריר

ציוד
רינג מרובע (או תבנית) בגודל 20×20 ס”מ


הכנה מראש

מסת ג’לטין: מזרזפים אבקת ג’לטין על פני המים, מערבבים ומכניסים למקרר לחצי שעה לפחות. לפני השימוש חותכים לחתיכות קטנות.

מרשמלו בננה

שמים 70 גר’ דבש וסוכר בתוך קלחת. מועכים את הבננות עם מזלג ומוסיפים לקלחת. מחממים קצרות על אש בינונית ומערבבים עם מרית כדי לאחד את הרכיבים. מסירים מהאש וטוחנים עם בלנדר מוט עד שאין גושים של בננה. מחזירים על אש בינונית וממשיכים לחמם עד לטמפרטורה של 105°. בינתיים, שמים 110 גר’ דבש וקינמון בקערת המיקסר.

ברגע שמתקרבים ל-100°, תכולת הקלחת תתחיל לגעוש ויהיה קשה קצת לקרוא את הטמפרטורה. ברגע שזה ממש גועש והטמפרטורה עברה את ה-100°, מסירים מהאש, מוסיפים מסת ג’לטין, מערבבים עד להמסה ומעבירים לקערת המיקסר. מקציפים על מהירות גבוהה כ-10 דקות עד לקבלת קציפה צהבהבה ותפוחה.

במקביל, משמנים את הרינג בשכבה דקה של חמאה ומניחים אותו על גבי מגש משומן גם כן. כשהקציפה מוכנה, מוזגים לתוך הרינג עד לגובה שלו (כ-3 ס”מ). משטחים עם פלטה אם צריך. מניחים למרשמלו להתייצב למספר שעות או אפילו ללילה שלם לפני שחותכים.

מעבירים סכין סביב הדפנות ומסירים את הרינג מהמרשמלו. חותכים קוביות בגודל 3×3 ס”מ. מומלץ בחום לנקות ולשמן (עם חמאה) את הסכין מחיתוך לחיתוך לעבודה קלה ונקייה יותר.

ציפוי

מטמפררים שוקולד מריר לפי הפוסט הזה.

מפרידים קוביית מרשמלו (אפשר לשמן אצבעות אם זה דביק מדי), תוקעים בה שיפוד וטובלים חצי ממנה בקערת השוקולד המומס. נותנים לשוקולד העודף לזלוג, מעבירים את הקובייה על רשת ומזיזים אותה קצת על הרשת כדי להיפטר מקצוות השוקולד. ממשיכים הלאה לקוביית המרשמלו הבאה.

במהלך הציפוי חייבים לוודא שהשוקולד נשאר בטמפרטורת העבודה שלו. לאחר ציפוי כל 3 או 4 קוביות מרשמלו, מחזירים את הקערה לבן מארי לשניות ספורות ומעלים את הטמפרטורה חזרה ל-31-32° (עבור שוקולד מריר). חשוב! אין לעבור מעל 34.5° בעת החימום חזרה, אחרת מאבדים את הטמפרור וחייבים להתחיל את כל התהליך מחדש.

את קוביות המרשמלו המצופות שומרים בכלי אטום עד לחודש בטמפרטורת החדר.

מרשמלו בננה ושוקולד

Print Friendly, PDF & Email
Advertisements