הייתי מאוהב במילקי עוד הרבה לפני הפרסומת של סנדי בר. כל בוקר לפני בית הספר, מילקי היווה את החלק העיקרי בארוחת הבוקר שלי. כן, אני יודע איך זה נשמע, אבל ככה גדלתי. עד היום כשאני הולך לבקר את ההורים, יש מילקי שמחכה לי במקרר, וכולם יודעים שהוא רק שלי (למרות שהאחיינים מנסים לגנוב לי אותו מדי פעם).

בסופ”ש האחרון חגגנו יום הולדת לאחיינית שלי, נדין (בת 3 כבר!). האחיינים שלי אוהבים ביצי קינדר, והם נהנים יותר לאכול את זה מאשר לשחק עם ההפתעה שבפנים. אז החלטתי להגשים להם לעצמי חלום קטן ולהכין ביצת קינדר עם קינוח טעים בפנים. ומה טעים יותר מאשר מילקי עם קצפת בתוך ביצת קינדר משוקולד? (שאלה רטורית)

ילדת יום ההולדת

אני חייב להודות, זה דורש קצת השקעה. חייבים לטמפרר גם שוקולד חלב וגם שוקולד לבן פעמיים ברציפות כדי לקבל 8 ביצי קינדר בלבד (התבנית מספיקה רק ל-4 ביצים). לאחר מכן, צריך לחבר, לחתוך להם את הראש בעדינות ולהעמיד אותם (ע”י טמפרור נוסף). לכן החלטתי בסוף להכין כמות נוספת של קרמה ולמלא כוסות מפלסטיק, שבמקרה מצאתי בצורת ביצים!

בסוף כל המבוגרים התנפלו על המילקי בביצי השוקולד והשאירו את המילקי בביצי הפלסטיק לילדים. כנראה שהיה קשה לילד שבפנים להתאפק. נו טוב, העיקר שכולם היו שמחים בסוף.

אם רוצים, ניתן לשדרג עוד קצת, לטחון עוגיות אוראו ולהוסיף על הקרמה לפני שמזלפים את הקצפת. אגב, הקצפת! מאז שגיליתי כמה טעים שילוב של מסקרפונה ושמנת יחד, אני לא חוזר לקצפת רגילה. אך תמיד כשניסיתי לחבר בינם המרקם הסופי היה יוצא קצת שבור ולא חלק. לשמחתי, הוידאו הזה ביוטיוב גילה לי שאם מוסיפים חלב מרוכז, המרקם יוצא חלק ויפה יותר.

* המתכון מספיק ל-8 ביצי שוקולד.

הכנת ביצי שוקולד

הכנת ביצי קינדר

הכנת ביצי קינדר

זילוף שוקולד

מילוי ביצי קינדר

מילקי בתוך ביצת קינדר


מעטפת שוקולד
600 גר’ שוקולד חלב
600 גר’ שוקולד לבן

קרמה שוקולד
120 גר’ חלב
120 גר’ שמנת מתוקה
60 גר’ חלמון
15 גר’ סוכר
150 גר’ שוקולד חלב
25 גר’ שוקולד מריר 60%

שנטילי מסקרפונה
60 גר’ מסקרפונה
35 גר’ חלב מרוכז וממותק
20 גר’ אבקת סוכר
120 גר’ שמנת מתוקה
1 כפית מחית וניל

ציוד
שפכטל רחב
תבנית פוליקרבונט של 4 ביצי קינדר


 מעטפת שוקולד

מנקים את התבנית היטב עם מים וספוג רך (לא סקוצ’ שעלול לשרוט את התבנית), מייבשים ומנגבים עם נייר סופג.

מטמפררים שוקולד חלב (עדיף לטמפרר ל-29º במקרה הזה). ממלאים בזריזות את כל השקעים בתבנית עד הסוף. נותנים כמה נקישות לתבנית על המשטח להוצאת בועות.

הופכים את התבנית באוויר ונותנים לכל השוקולד להישפך על המשטח (או על נייר אפייה לאיסוף קל יותר לאחר שהשוקולד מתקשה) תוך כדי נקישה על צד התבנית עם פלטה כך שבסוף נותרים עם מעטפת דקה של שוקולד בשקעים. הופכים ועוברים מהר על פני התבנית עם שפכטל רחב כדי לנקות את עודפי השוקולד. מניחים בצד להתייצבות וממשיכים הלאה.

מטמפררים שוקולד לבן (עדיף לטמפרר ל-28º במקרה הזה). ממלאים בזריזות את כל השקעים בתבנית, מעל השוקולד החלב, עד הסוף. נותנים כמה נקישות לתבנית על המשטח להוצאת בועות.

הופכים את התבנית באוויר ונותנים לכל השוקולד להישפך על המשטח (או על נייר אפייה לאיסוף קל יותר לאחר שהשוקולד מתקשה) תוך כדי נקישה על צד התבנית עם פלטה כך שבסוף נותרים עם מעטפת דקה של שוקולד בשקעים. הופכים ועוברים מהר על פני התבנית עם שפכטל רחב כדי לנקות את עודפי השוקולד. מכניסים למקפיא ל-5-10 דקות להתייצבות.

לשחרור, הופכים את התבנית ומשחררים את חצאי הביצים ע”י נקישות קלות של התבנית על המשטח. הם אמורים להחליק החוצה בגדול, אך לפעמים צריך לעזור להם ע”י דחיפה קלה עם האצבע. חוזרים על כל התהליך פעם נוספת ליצירת 8 חצאי ביצי שוקולד נוספים.

בעזרת סכין חדה, מסמנים פס של זיגזג קרוב לראש של כל חצי ביצה. טובלים את הסכין במים רותחים, מנגבים וחותכים בעדינות את מעטפת השוקולד לפי הסימון. כל פעם שהסכין מתקררת, טובלים חזרה במים הרותחים, מנגבים וממשיכים לחתוך.

מדליקים תנור על חום נמוך ומחממים קלות מגש אפייה נקי. מוציאים, מניחים חצי ביצת שוקולד על המגש החמים להמסת הקצוות ומחברים עם חצי ביצה שנייה ליצירת ביצה שלמה עם פתח מלמעלה.

מטמפררים שוב את שוקולד החלב הנותר. ממלאים שקית זילוף בשוקולד המטומפרר, גוזרים חור בגודל כ-1/2 ס”מ בקצה. מזלפים עיגולים בקוטר 3 ס”מ על גבי נייר אפייה ומעמידים על כל אחת ביצת שוקולד.

קרמה שוקולד

שוברים את השוקולדים לקוביות, שמים בתוך מד ליטר ומניחים נפה/מסננת על גבי המד ליטר.

שמים חלב, שמנת, סוכר וחלמונים בתוך קלחת ומערבבים. מחממים על אש בינונית עד לטמפרטורה של 78° (זה בסדר לחרוג טיפה, אך לא יותר מ-84°), תוך כדי ערבוב נמרץ, אך עדין, עם מרית כדי שהחלמון לא ייקרש (לדאוג בעיקר לתחתית הקלחת). התערובת תסמיך מעט.

מורידים מהאש ומסננים לתוך המד ליטר (כדי להיפטר מגושי ביצים שייתכן והתגבשו במהלך הבישול). מערבבים עם מרית ואז טוחנים עם בלנדר מוט עד למרקם אחיד. מוודאים שהקרם נמצא מתחת ל-32º לפני שממשיכים הלאה. מוזגים את הקרם לתוך ביצי השוקולד וממלאים עד כ-1 ס”מ מהקצה. מעבירים למקפיא לייצוב בזמן שמכינים את הקצפת.

שנטילי מסקרפונה

שמים מסקרפונה, חלב מרוכז ואבקת סוכר בתוך קערת מיקסר ומערבבים היטב. המיקסר לא יצליח לערבב את זה למרקם קרמי לחלוטין, זה יישאר גבשושי. כדי להקרים את זה, מערבבים היטב עם מרית ומועכים את הגושים על גבי דפנות הקערה עד שאחיד.

מוסיפים שמנת מתוקה ומחית וניל ומקציפים עד שיציב (להיזהר מהקצפת יתר). מעבירים לשקית זילוף עם צנטר משונן בקוטר 1 ס”מ. מזלפים תלולית קטנה מעל כל קרמה בתוך ביצת השוקולד. שומרים במקרר עד ליומיים-שלושה ומגישים יחד עם כפית.

מילקי בתוך ביצה מפלסטיק

Print Friendly, PDF & Email
Advertisements