אחד הדברים שממש יכול להרוס לי את השבוע זו אפטה. למי שלא יודע מה זה (כולי קנאה) זה פצע לבן קטן שמופיע בחלל הפה והוא התחליף העכשווי לעינויים מימי הביניים.

פעם היו מופיעים לי מספר אפטות בפה, כל כמה שבועות. הייתי שותה תה להרגיע אותן, הייתי מורח משחות למיניהן, אבל עד שאחת היתה נעלמת, אחת אחרת היתה מופיעה ומחזירה אותי ישר לנקודת המוצא. לאחר מספר המלצות מחברים (תודה נורית!) החלטתי לעבור מחלב בקר רגיל לחלב עיזים. זה פשוט שינה לי את החיים. האפטות כבר לא מופיעות יותר (אלא אם כן אני נושך את השפה בטעות) והחיוך חזר לשפתיים נטולות כאב.

המתכון הבא הוא מתכון אהוב שאימצתי מאמא. את החלב פשוט החלפתי בחלב עיזים. חשבתי שיהיה פשוט באותה מידה להחליף את השמנת המתוקה, אך לצערי לא קיימת שמנת מעיזים בשוק. ניסיתי להחליף ביוגורט עיזים, זה לא עבד. הבנתי שרק שמנת מתוקה תעשה את העבודה כמו שצריך ואם שמנת ממקור עיזים לא קיימת עדיין אז למה לא לייצר את זה בעצמי?

חיפשתי וחיפשתי ולבסוף נתקלתי בפוסט המגניב הזה שמסביר איך לייצר שמנת מתוקה ביתית בקלות. כל מה שצריך זה להמיר את החלב והחמאה לעיזים והופ, יש שמנת מתוקה מעיזים. ניתן להשיג חמאת עיזים ממעדניות, אבל לא הצלחתי למצוא חמאה שהיא לא מלוחה דרכם. לקח לי קצת זמן אבל בסופו של דבר מצאתי חמאת עיזים לא מלוחה של “צוריאל” בקיוסק השכונתי.

הסירופ הקלאסי של מלבי מקבל את צבעו האדום בדרך כלל מצבעי מאכל. במקום להשתמש בצבעי מאכל החלטתי להמיר חצי מכמות המים במיץ רימונים סחוט שמעניק לסירופ צבע אדמדם טבעי (תלוי ברימון ובעונה בה נקטף) ומוסיף עוד רובד של טעם למלבי.

חמאת עיזים

הכנת מלבי מחלב עיזים

סירופ רימונים

הכנת מלבי מחלב עיזים


מלבי
1 ליטר חלב עיזים
¼ כוס סוכר
1 כפית מחית וניל
½ כוס קורנפלור
2 כפיות מי זאהר

שמנת עיזים
100 גרם חמאת עיזים
150 גרם חלב עיזים

סירופ
¼ כוס מים
¼ כוס מיץ רימונים סחוט
½ כוס סוכר
1 כפית מי זאהר


שמנת עיזים

יום לפני,
חותכים את החמאה לקוביות ומכניסים לבלנדר (אם אין, גם מעבד מזון יעשה את העבודה). מחממים את החלב על אש גבוהה עד לסף רתיחה (לא להרתיח את החלב). מוזגים את החלב החם לבלנדר וטוחנים עם החמאה לחצי דקה עד לתערובת אחידה.

מעבירים לקערה קטנה, מכסים ושומרים ללילה במקרר. לפני השימוש מערבבים את התערובת היטב לקבלת מרקם חלק וסמיך שמזכיר מרקם של שמנת מתוקה.

מלבי

מוזגים ½ כוס חלב לקערה קטנה ושומרים בצד. את שאר החלב שמים בסיר בינוני/גדול.

מוסיפים סוכר ומחית וניל לתוך הסיר ומערבבים. מוציאים את השמנת מהמקרר, מערבבים היטב עם כפית ומוסיפים לסיר. מערבבים שוב. מניחים את הסיר על הגז ומחממים על אש גבוהה.

מוסיפים קורנפלור לקערת החלב ששמרנו בצד ומערבבים מיד והיטב עד שאין גושים יותר. ברגע שהתערובת מתחילה לרתוח, מוסיפים את החלב והקורנפלור לסיר ומערבבים עד שמתחיל להסמיך ולבעבע. מוסיפים מי זאהר ומערבבים. מוזגים מיד את תכולת הסיר לכוסות או קערות ונותנים להם להתקרר קצת בחוץ לפני שמכניסים למקרר. משאירים בקירור מספר שעות עד להתייצבות.

לפני ההגשה, מוזגים קצת סירופ מעל ומפזרים שברי פיסטוקים, קוקוס או כל תוספת אחרת שאוהבים.

סירופ

מוזגים מים ומיץ רימונים לתוך קומקום או קלחת קטנה. מוסיפים סוכר. מביאים לרתיחה ומשאירים על אש גבוהה ל-2 דק’ נוספות. מסירים מהאש, מוסיפים מי זאהר ונותנים לסירופ להתקרר לחלוטין לפני שמוזגים על המלבי.

מומלץ להוסיף את הסירופ מיד לפני ההגשה ולא קודם, אחרת זה ישקע והמלבי ישחה בסירופ.

מלבי מחלב עיזים

Print Friendly, PDF & Email
Advertisements