לפני זמן מה, נתקלתי בסרטון קסום שמסביר איך מכינים קרם מייפל מסירופ מייפל בלבד. במשפט אחד, מחממים את הסירופ, מצננים חזרה ואז מערבבים, במשך כמעט שעה! זהו בגדול. בסרטון ממש מתגאים בערבוב ידני עם כף מעץ. אני לא. אני גאה במיקסר שלי, שמסוגל לעשות זאת באותו אופן בזמן שאני שותה קפה ומכין את הבצק הפריך לעוגיות.

בנוסף לערבוב האינסופי יש טריק אחד נוסף. הסירופ חייב להיות מייפל בהיר (Grade A). זהו סירופ מייפל נדיר יחסית, צבעו בהיר וטעמו עדין. את הסירופ הזה מייצרים בתחילת העונה של ייצור המייפל, עוד לפני שהאביב מתחיל להתחמם. קשה למצוא מייפל כזה בארץ, אז ניסיתי לעשות קרם מייפל עם סירופ מייפל רגיל (כהה יותר) אבל זה פשוט לא עבד.

למזלי, יצא לי לנסוע לארה”ב חודש שעבר, ואף ביקרתי במינסוטה (יותר קרוב לקנדה מזה זה כבר להיות בקנדה). למרבה האירוניה, את הסירופ הבהיר מצאתי בעיר מייפל גרוב. העיר היתה ידועה בעבר בעצי המייפל הרבים שלה והיוותה בעצם מקור משמעותי לסירופ מייפל. קניתי שני בקבוקים של 237 מ”ל. אחד לניסיון והשני לעוגיות.

בניסיון הראשון הרתחתי את הסירופ קצת יותר מדי. במקום קרם מייפל קיבלתי סוכריית מייפל מתוקה להחריד. הכנתי בשנית והפעם אכן קיבלתי קרם מייפל, מתוק לא פחות. הקרם הזכיר לי זיגוג רויאל אייסינג שמכינים מאבקת סוכר וחלבונים, במיוחד במרקם. החלטתי להכין עוגיות בסגנון לינצר ולמלא אותם בקרם מייפל. בסופו של דבר, הקרם היה מתוק מדי לטעמי, אבל הניסוי אכן היה מעניין.

סירופ מייפל בהיר
בצק פריך
עוגיות בצק פריך
סירופ מייפל בהיר
הכנת קרם מייפל
קירור מייפל
הכנת קרם מייפל
הרכבת עוגיות
עוגיות לינזר עם קרם מייפל

רכיבים


בצק פריך
175 גר’ קמח
20 גר’ אבקת שקדים
80 גר’ אבקת סוכר
½ כפית מלח
100 גר’ חמאה קרה
(חתוכה לקוביות)
40 גר’ חלמון
5 גר’ מים
(כפית אחת)
1 כפית מחית וניל

קרם מייפל
1 כוס מייפל בהיר (Grade A)

עיטור
½ כפית קינמון
1 כף אבקת סוכר

ציוד
חותכן עגול בקוטר 4 ס”מ
חותכן קטן יותר בצורת עלה
שק זילוף
מד טמפרטורה
מערוך


המתכון מספיק ל-22 עוגיות מתוקות


בצק פריך

שמים קמח, אבקת שקדים, אבקת סוכר, מלח וחמאה בקערת המיקסר. שומרים במקרר כ-10 דקות. מוציאים ומערבבים במיקסר עם וו הגיטרה במהירות נמוכה-בינונית עד לקבלת מרקם של חול. רוצים שגושי החמאה יהיו קטנים ככל האפשר בלי להמיס אותם.

מערבבים חלמון, מים ומחית וניל יחד ומוסיפים בבת אחת לקערת המיקסר. ממשיכים לערבב באותה מהירות עד שהבצק מתחיל להתחבר אבל עדיין לא אחיד לגמרי. מוציאים, מאחדים את הבצק לגוש ומניחים על גבי נייר אפייה. משטחים את הבצק מעט ומניחים נייר אפייה נוסף מעל.

מרדדים את הבצק עם מערוך בין שני ניירות האפייה עד לעובי 3 מ”מ. מסובבים והופכים את הבצק כל הזמן. מניחים את הבצק יחד עם ניירות האפייה על מגש ומעבירים לקירור של שעה לפחות. (בזמן הזה ניתן להכין את קרם המייפל).

כשהבצק נוקשה וקר מספיק מסירים את ניירות האפייה ומניחים את הבצק חזרה על אחד הניירות. בחדר קריר, קורצים עיגולים מהבצק ובחצי מהם קורצים עלה או עיגול קטן יותר במרכז. שומרים במקפיא ומחממים תנור ל-150°.

חשוב! אם בכל שלב כלשהו הבצק מתחיל להתרכך, מחזירים ישר למקרר עד שהוא מתמצק חזרה.

ברגע שמגיעים לטמפרטורה הרצויה, מכניסים לתנור ואופים כ-12 דקות עד שהעוגיות מזהיבות בקצה. מוציאים את העוגיות מהתנור ומצננים בטמפרטורת החדר.

קרם מייפל

מוזגים את המייפל לתוך קלחת. מניחים על אש נמוכה-בינונית ומחממים עד ל-113°. לא מערבבים ונותנים למייפל לרתוח. אם מתחיל לגעוש, מנמיכים את האש. בינתיים מכינים אמבט קרח (תבנית רחבה עם קרח ובתוכה קערת נירוסטה נקייה).

ברגע שמגיעים ל-113°, מסירים את הקלחת מהאש ומוזגים את המייפל לתוך הקערה באמבט הקרח. נותנים למייפל להצטנן ל-38° בלי לערבב. ברגע שמגיעים לטמפרטורה הרצויה, מסירים מאמבט הקרח. מנגבים את תחתית הקערה ממים ומעבירים את המייפל לקערת המיקסר.

מתחילים לערבב את המייפל עם וו הגיטרה על המהירות הכי נמוכה. מדי פעם מגרדים את הדפנות. לאחר כחצי שעה – שעה, המייפל יקבל מרקם סמיך (כמו של טחינה). ברגע שהמייפל מאבד את הברק שלו, הוא מוכן. מומלץ לקראת הסוף לערבב את המייפל עם כף מעץ עד שמוכן.

בינתיים, הופכים את העוגיות השלמות על צדדיהן כדי שיהיו ישרות יותר. לעיטור, מערבבים אבקת סוכר עם קינמון ומנפים מעל העוגיות המחוררות.

ברגע שקרם המייפל מוכן, מעבירים אותו מיד לתוך שק זילוף. חותכים פתח קטן בקצה השק. מזלפים מעט קרם מייפל על גבי העוגיות השלמות. מניחים את העוגיות המחוררות מעל ולוחצים בעדינות כך שהקרם נמעך טיפה ביניהם. את שארית הקרם מזלפים לתוך צנצנת נקייה וסוגרים היטב.

עוגיות לינזר עם קרם מייפל
Print Friendly, PDF & Email
Advertisements