בנוסף לעוגיות נגד עין הרע שהכנתי ליום הולדת של אבא שבוע שעבר, הכנתי לו גם עוגת מוס גבינה ואוראו קטנה. כן, קטנה. זה קורה בכל יום הולדת. עד שמגיעים לעוגה כולם כבר מלאים מחטיפים ושוקולדים. אז הכנתי עוגה קטנה שתספיק ותספק את כולם. הפעם, טעיתי. העוגה היתה כל כך טעימה לכולם שהיא נעלמה תוך שניה והשאירה חשק לעוד. אופס.

עד כמה שהעוגה קטנה, לכל אחד יצא לטעום ממנה. העוגה מוגדרת כעוגת אנטרמה, עוגת מוס מפוארת עם עומק מרשים. עוגה שכזו בדרך כלל מורכבת ממספר שכבות, חלק פריכות, חלק אווריריות, חלק קרמיות. התכנון המקורי אכן היה להכין עוגה מורכבת שכזו. ברגע האחרון, החלטתי לוותר על החלק הקרמי ועל הזיגוג. קיבלתי עוגת מוס אוורירית עם בסיס פריך במיוחד שלא מתביישת ביופייה העירום.

את העוגה קישטתי עם טבעות שוקולד. זו הפעם הראשונה שאני מכין קישוטי שוקולד כאלה בבית. הם כמובן לא הכרחיים במקרה הזה, אבל לדעתי מוסיפים המון למראה העוגה הסופי. לא הצלחתי לצלם את התהליך ממש, אבל אני מקווה שזה כתוב ברור מספיק. אופציה שניה, טוחנים עוגיות אוראו ומצמידים מסביב לבסיס העוגה לאפקט דומה.

הכנת בסיס אוראו
בסיס אוראו
מזיגת מוס אוראו
עוגת מוס גבינה ואוראו
קישוט שוקולד
הכנת טבעות שוקולד
טבעות שוקולד
עוגת מוס גבינה ואוראו

רכיבים


מסת ג’לטין
7 גר’ אבקת ג’לטין
35 גר’ מים

בסיס אוראו
30 גר’ חמאה רכה
25 גר’ סוכר
15 גר’ שקדים פרוסים
3 עוגיות אוראו
(כ-33 גר’)
1 גר’ מלח (3 קורט)
5 גר’ קמח  
(½1 כפיות)

מוס גבינה ואוראו
350 גר’ גבינה לבנה 9% (כ-500 גר’ לפני סינון)
120 גר’ סוכר

50 גר’ שמנת מתוקה
1 כפית מחית וניל
42 גר’ מסת ג’לטין
200 גר’ שמנת מתוקה
7 עוגיות אוראו
(כ-77 גר’)

קישוט
200 גר’ שוקולד מריר
כ-5 עוגיות אוראו

ציוד
רינג עגול בקוטר 14 ס”מ
רינג עגול בקוטר 16 ס”מ וגובה 4 ס”מ

מדחום
רינג עגול פצפון לקישוט
(כ-8 ס”מ)
פלטה מדורגת קטנה
פלטה מדורגת גדולה
שקף


המתכון מספיק למיני עוגת מוס גבינה ואוראו בקוטר 16 ס”מ


הכנה מראש

סינון גבינה: מניחים מסננת דקה על גבי קערה. שמים את הגבינה על גבי המסננת ושומרים במקרר כשעה-שעתיים לסינון רוב הנוזלים מהגבינה.

מסת ג’לטין: מזרזפים אבקת ג’לטין על פני המים, מערבבים ומכניסים למקרר לחצי שעה לפחות. לפני השימוש חותכים לחתיכות קטנות.

בסיס אוראו

מחמים תנור ל-170°. מרפדים מגש אפייה עם נייר אפייה ועליו מניחים את הרינג הקטן (14 ס”מ).

טוחנים עוגיות אוראו עד לפירורים קטנים. שמים את הפירורים בקערת המיקסר ומוסיפים סוכר, חמאה, שקדים ומלח. מערבבים עם וו הגיטרה כ-3-4 דקות על מנת לטחון את השקדים מעט. מוסיפים קמח ומערבבים לחצי דקה נוספת עד שהקמח נטמע בתערובת.

מעבירים את התערובת לתוך הרינג ומשטחים עם פלטה מדורגת קטנה. מכניסים לתנור ואופים כ-12 דקות עד שמתחיל להזהיב. מוציאים מהתנור ומיד מסירים את הרינג (זהירות, חם!). נותנים לבסיס להצטנן בטמפרטורת החדר.

מכינים את הרינג הגדול (16 ס”מ): מצפים את התחתית של הרינג עם ניילון נצמד ע”י משיכה והצמדה לדפנות, כך שיוצרים תחתית ישרה והרמטית לרינג. מניחים את הרינג על מגש ובמרכז הרינג מניחים את בסיס האוראו. שומרים בצד.

מוס גבינה ואוראו

טוחנים עוגיות אוראו עד לפירורים קטנים ושומרים בצד. מקציפים 200 גר’ שמנת מתוקה (עם מטרפה או מיקסר ידני) עד למרקם כמעט יציב (להיזהר מהקצפת יתר, המרקם צריך להזכיר יוגורט נוזלי). שומרים במקרר.

שוקלים את הגבינה המסוננת ושמים בתוך קערה. מוסיפים וניל וסוכר ומערבבים עם מטרפה. שמים 50 גר’ שמנת מתוקה בתוך קומקום ומביאים לסף רתיחה. מחוץ לאש, מוסיפים מסת ג’לטין ומערבבים עד להמסה מוחלטת.

מוזגים לתוך הקערה מעל תערובת הגבינה. טורפים עד לתערובת חלקה ואחידה. מהשלב הזה חייבים לעבוד מהר.

מוציאים את השמנת מהמקרר, מקציפים ידנית עוד קצת (עד למרקם יוגורט) ומקפלים לבלילת הגבינה ב-3 חלקים עד לערובת אחידה. מוסיפים את פירורי האוראו ומקפלים גם כן. מוזגים מיד לתוך הרינג הגדול מעל בסיס האוראו עד הסוף (ואפילו קצת יותר).

עוברים על הרינג עם פלטה מדורגת גדולה במכה אחת כדי להסיר את עודף המוס וליישר את שטח הפנים. נותנים כמה נקישות בתחתית המוס כדי לאפשר פיזור אחיד יותר. שומרים במקפיא לשעתיים לפחות. (עדיף ללילה)

קישוט

גוזרים את השקף לאורך קצת יותר גדול מהיקף הרינג הגדול (כ-53 ס”מ). גוזרים שקף נוסף לאורך קצת יותר גדול מהיקף הרינג הפצפון (כ-28 ס”מ). גוזרים את שני השקפים לגובה של כ-2 ס”מ (או כל גובה אחר שרוצים). גוזרים שתי רצועות נייר אפייה (או שוב שקף) באותם המימדים.

מניחים את פסי השקפים על פני משטח ישר ונקי. מטמפררים שוקולד. ברגע שהשוקולד מוכן לעבודה, מוזגים אותו לאורך כל פס שקף. בעזרת פלטה מדורגת קטנה, משטחים את השוקולד על פני השקפים לעובי של כ-2 מ”מ (עדיף עבה מאשר דק יותר).

מרימים כל פס ומניחים על משטח נקי. עוטפים את פני השוקולד עם רצועות נייר האפייה המתאימות. מציבים את הרינג המתאים על קצה כל פס ומגלגלים את הרינג לאורך הפס כך שהשקף נעטף סביב הרינג. מניחים את הרינג על הצד ונותנים לו לעמוד על קצוות השקפים.

נותנים לשוקולד להתייצב כ-5 דקות. משכיבים את הרינגים חזרה ומחלצים אותם מהשקפים בעדינות. מסירים את פס השקף החיצוני ואז את רצועת נייר האפייה הפנימית בעדינות. שומרים את טבעות השוקולד בצד.

הרכבה

מחלצים את המוס מהרינג (ע”י שפשוף בין כפות הידיים) ומניחים אותו על גבי צלחת הגשה. עוטפים את העוגה עם טבעת השוקולד הגדולה. מניחים את טבעת השוקולד הקטנה במרכז ראש העוגה. מעטרים אותה עם עוגיות אוראו מבפנים. שומרים את העוגה במקרר כ-6 שעות לפחות לפני שפורסים. העוגה טובה עד ליומיים.

עוגת מוס גבינה ואוראו
Print Friendly, PDF & Email
Advertisements