תמיד היתה לי אהבה לעוגיות אוזני המן. הנה, אמרתי את זה. יש הרבה שיגידו שהם לא מתלהבים ממנה, זו סתם עוגיה יבשה, בלי טעם או סיבה מוצדקת להיות על שולחן האוכל. לדעתי הם פשוט עוד לא פגשו את האוזן המושלמת.

ממש כמו מקרונים, גם אוזני המן דורשים תשומת לב לפרטים הקטנים, כמו תנאי חדר קרים לעבודה עם הבצק וזהירות מלישה ועיבוד יתר. הקפדה על התנאים תניב אוזניים עם מעטפת דקיקה ופריכה שתגרום לכל עוכר אוזני המן להתאהב בהם בפעם הראשונה.

הפוסט הזה הוא בעצם תחפושת לפוסט הקודם, מקרון דאבל פיסטוק. גם כאן השתמשתי בפיסטוק, גם בבצק וגם במלית. הרבה זמן שאני מחפש מלית פיסטוקית לאוזני המן, אך משום מה כל מה שניסיתי לא עבד (או פשוט התפוצץ בתנור). כשניסיתי לשלב את זה עם חלווה, זה עבד כמו חלום.

עדכון מפורים 2021: גם מחית פיסטוק קנויה באותה הכמות תעשה כאן עבודה טובה. בנוסף, ניסיתי להחליף את הטחינה והדבש בממרח חלווה וקיבלתי מלית טעימה שאף נשארת קרמית לאחר האפייה. בכל זאת, הפייבוריט בבית הוא זה עם הטחינה הגולמית.

קריצת עיגולים מבצק לאוזני המן
הכנת מלית חלבה פיסטוק
מילוי אוזני המן
אוזני המן חלבה פיסטוק
אוזני המן חלבה פיסטוק
אוזני המן חלבה פיסטוק

בצק פריך פיסטוק
350 גר’ קמח
40 גר’ פיסטוקים קלופים
130 גר’ אבקת סוכר
4 גר’ מלח
200 גר’ חמאה קרה (חתוכה לקוביות)
90 גר’ ביצים

מחית פיסטוק *
90 גר’ פיסטוקים קלופים
15 גר’ שמן זרעי ענבים

מלית חלווה פיסטוק
90 גר’ מחית פיסטוק
90 גר’ טחינה גולמית **
60 גר’ דבש
**

ציוד
חותכן עגול בקוטר 6.5 ס”מ

* ניתן להמיר ב-90 גר’ מחית פיסטוק קנויה.
** ניתן להמיר את הטחינה והדבש ב-150 גר’ ממרח חלווה.


המתכון מספיק לכ-40 אוזניים פריכות


בצק פריך

מכניסים פיסטוקים ואבקת סוכר למעבד מזון וטוחנים עד לאבקה. מעבירים לקערת המיקסר ומוסיפים קמח, מלח, וחמאה. שומרים במקרר כ-10 דקות. מוציאים ומערבבים במיקסר עם וו הגיטרה במהירות נמוכה-בינונית עד לקבלת מרקם של חול. רוצים שגושי החמאה יהיו קטנים ככל האפשר בלי להמיס אותם.

מוסיפים את הביצים בבת אחת וממשיכים לערבב באותה מהירות עד שהבצק מתחיל להתחבר אבל עדיין לא אחיד לגמרי. מוציאים, מאחדים את הבצק לגוש ומכסים בניילון נצמד. משטחים מעט לצורת מלבן ומעבירים לקירור לשעה לפחות (מומלץ תמיד להכין מראש, הבצק יכול להישמר עד לשבוע במקרר וכחודשיים -שלושה במקפיא).

לרידוד קל יותר, מחלקים את הבצק ל-2 או 3 חלקים. מקמחים את משטח העבודה, מניחים עליו את הבצק ומקמחים גם אותו מעט. מרדדים עם מערוך, מסובבים את הבצק כל הזמן ומוודאים שלא נדבק למשטח. מרדדים עד לעובי של 0.2-0.3 מ”מ.

חשוב! אם בכל שלב כלשהו הבצק מתחיל להתרכך, מחזירים ישר למקרר עד שהוא מתמצק חזרה.

בעזרת חותכן בקוטר 6.5 ס”מ, קורצים עיגולים מהבצק. מעבירים חזרה למקרר לחצי שעה לפחות עד שהבצק יציב מספיק אך עדיין גמיש. בינתיים מכינים את המלית.

מחית פיסטוק

מחממים תנור ל-160°. מפזרים את הפיסטוקים על פני מגש אפייה וקולים בתנור כ-7 דקות, עד שהם משחימים קצת.

לאחר שהפיסטוקים הצטננו בחוץ, שמים אותם בתוך מעבד מזון קטן וטוחנים לאבקה. מוסיפים את השמן וטוחנים שוב עד לקבלת מחית. שוקלים את הכמות שצריך ושומרים את השארית במקרר.

מלית פיסטוק חלווה

בתוך קערה שמים טחינה גולמית ומחית פיסטוק ומערבבים היטב. מוסיפים דבש ומערבבים שוב. המלית מוכנה לשימוש. ניתן להעביר לשק זילוף על מנת להקל על העבודה.

הרכבה

מזלפים קצת מהמלית במרכז כל עיגול בצק (כחצי כפית). מקפלים את הבצק בשלוש פינות כך שהן נפגשות מעל המלית, כמו בתמונה למעלה בה אני מחזיק את האוזן ביד. מהדקים היטב את שלושת פינות המשולש (אחרת רעות תיתן לי את מבט ה-“מה אמרתי לך” הזה שלה אחרי שהאוזניים יתפרקו בתנור). מכניסים למקפיא ומחממים תנור ל-170°.

לאחר 10 דקות, מוציאים את האוזניים מהמקפיא, מניחים על מגש שעליו נייר אפייה ומכניסים ישר לתנור. אופים כ- 12-14 דקות עד שהפינות משחימות מעט. מוציאים מהתנור ומצננים בטמפרטורת החדר לפני שהאוזן פוגשת את הפה. הכי טעים לאכול באותו יום (עצוב, אבל נכון).

אוזני המן חלבה פיסטוק
Print Friendly, PDF & Email
Advertisements